مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:352020-09-23سياسي

450 شهر کشور در معرض سیل قرار دارد


450 شهر کشور در معرض سیل قرار دارد و در 20 سال گذشته 3 هزار و 500 سیلاب در کشور تجربه شده است.

- رییس سازمان جنگل ها و مراتع گفت: 450 شهر کشور در معرض سیل قرار دارد و در 20 سال گذشته 3 هزار و 500 سیلاب در کشور تجربه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، منصور رییس سازمان جنگل ها و مراتع در مراسم امضای تفاهم نامه تأسیس مرکز بین المللی مدیریت جامع منابع زیستی، اظهار داشت: 450 شهر کشور در معرض سیل قرار دارد و در 20 سال گذشته 3 هزار و 500 سیلاب در کشور تجربه شده است؛ تبادل تجربه با کشورهای مختلف در حوزه کنترل فرسایش خاک و آبخیزداری می تواند کمک شایانی به جلوگیری از سیلاب در کشور کند.

وی افزود: 125 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارد و به خاطر اهمیت منابع آب و خاک باید جلوی فرسایش آن ها گرفته شود.

منصور با اشاره به اینکه تاکنون در 30 میلیون هکتار از اراضی کشور با پروژه های آبخیزداری از فرسایش خاک جلوگیری شده است، گفت: با هر هکتار اجرای پژوه آبخیزداری، 530 مترمکعب ذخیره آب صورت می پذیرد.

رییس سازمان جنگل ها و مراتع ادامه داد: در این حوزه فقط اقدامات وزارت جهادکشاورزی کافی نیست و نیاز به اقداماتی جامع است که امیدواریم مرکز بین الملل مدیریت جامع آبخیزداری با تبادل اطلاعات در سطح بین المللی موجبات گسترش توانایی ایران د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

450 شهر کشور در معرض سیل قرار دارد

450 شهر کشور در معرض سیل قرار دارد