مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 08:502020-09-23پزشكي

پیری زودرس چه طور اتفاق می افتد؟


یکی روان درمانگر در خصوص پیری زودرس گفت: سختی کار و انجام همزمان چند فعالیت نه تنها موجب فشار روانی و خستگی می شود، بلکه جسم را فرسوده و انسان را معرض پیری زودرس قرار می دهد.

- جی پلاس ، سارا اکبرزاده اظهار داشت: کم تحرکی، افکار منفی، افسردگی و تغذیه نامناسب از جمله دیگر عوامل مهم تاثیرگذار بر روند پیری زودرس به شمار می رود و در کنار این موارد چنانچه فردی زمان مناسب و معینی را برای خواب و استراحت خود در نظر نگیرد، فرسودگی به سرعت جسم را از کار خواهد انداخت.

ایرنا نوشت: وی ادامه داد: شکست روحی و تغییر چهره و از جمله سفید شدن مو نشانه های ظاهری علایم پیری زودرس هستند اما در این ارتباط به راحتی نمی شود از عوامل ژنتیکی و وراثتی گذشت زیرا پیری زودرس یک از مشکلاتی است که در هر سنی از زندگی می تواند رخ دهد و فشار روانی بسیار زیادی به وجود می آورد و از این رو نمی توان پیری زودرس و تبعات ناخوشایند آن را فقط به دوران سالمندی نسبت داد.

این روانشناس بالینی گفت: در کنار عوامل تاثیرگذار در پیری زودرس مواردی همچون سبک زندگی نامناسب و عدم رعایت اصول سلامت روان و بهداشت فردی را می توان به عنوان روند فرسایشی بدن محسوب کرد و از این رو افرادی که مشکل چاقی دارند و یا اینکه در مصرف سیگار و دخانیات و همچنین مشروبات الکلی تجدید نظر نمی کنند، نسبت به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیری زودرس چه طور اتفاق می افتد؟

پیری زودرس چه طور اتفاق می افتد؟