مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 08:202020-09-23اجتماعي

روزی برای این حفره های تاریک و اسرارآمیز


معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه از دو غار پرآو و قوری قلعه به عنوان مهمترین غارهای کرمانشاه یاد کرد که حفاظت از آنها با جدیت در دستور کار محیط زیست است.

- ایسنا/کرمانشاه معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه از دو غار "پرآو" و "قوری قلعه" به عنوان مهمترین غارهای کرمانشاه یاد کرد که حفاظت از آنها با جدیت در دستور کار محیط زیست است.

فرحناز اقبالی به مناسبت روز غار پاک(دوم مهر) در گفت و گو با ایسنا، از غارها به عنوان یک اکوسیستم منحصر به فرد یاد کرد که حاصل هزاران سال فعالیت زمین شناسی است و افزد: غارها از جنبه های مختلف زمین شناسی، اکولوژیک، تنوع زیستی، زیباشناسی و حتی بعد ورزشی و توریستی حائز اهمیت هستند.

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود چنین شرایطی حفاظت از غارها، حفظ پاکی و ارزش محیط زیستی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: در همین راستا دوم مهر ماه هر سال به عنوان روز غار پاک نامگذاری شده است.

اقبالی به سابقه نامگذاری روز غار پاک در کشور هم اشاره داشت و افزود: سال 1387 گروهی از غارشناسان معروف جهان و اعضای اتحادیه جهانی غارشناسی به ایران سفر کردند و طی بازدیدی که از چند غار کشور داشتند به هم ریختگی اکوسیستم برخی از این غارها توجه آنها را جلب کرد و بر پاکسازی آنها تاکید کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی برای این حفره های تاریک و اسرارآمیز

روزی برای این حفره های تاریک و اسرارآمیز