مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 07:502020-09-23پزشكي

تولید چشمی که هر نابینایی را بینا می کند


دانشمندان دانشگاه موناش بعد از 10 سال تحقیق توانستند برای اولین بار سیستم ایجاد بینایی بیونیک تولید کنند که به جای چشم انسان عمل می کند و هر نابینایی را بینا می کند.

- جی پلاس ، این سیستم برای انتقال سیگنال های بینایی به انسان نیازی به استفاده از شبکه عصبی اپتیکی مغز ندارد و مبتنی بر یک شبکه مستقل و پیچیده است.

سیستم یادشده با موفقیت بر روی سه گوسفند آزمایش شده و محققان استرالیایی امیدوارند بتوان روزی از آن برای بازگرداندن بینایی به افرادی که سال ها نابینا بوده اند، استفاده کرد.

مهر نوشت: سیستم یادشده که جناریس نام دارد، جایگزینی برای انتقال سیگنال های بینایی به مغز است و جای شبکه های عصبی آسیب دیده اپتیک بدن را پر می کند.

از جمله اجزای این سیستم می توان به یک سرپوش مجهز به دوربین، یک دستگاه بی سیم انتقال داده، نرم افزار و سخت افزار پردازش اطلاعات بصری و یک صفحه مربعی شکل باریک برای کارگذاشتن الکترود در مغز اشاره کرد.

دوربین این سیستم بعد از ثبت تصاویر محیط اطراف آن را به پردازشگر و سپس صفحه مربعی شکل 9 میلیمتری منتقل می کند و در اینجا داده ها به پالس های الکتریکی مبدل شده و برای مغز قابل درک می شوند.

سیستم یادشده تقریباً عمق دیدی مشابه با چشم برای افراد نابینا به ارمغان می آورد و شناسایی اشخاص و موانع را تسهیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید چشمی که هر نابینایی را بینا می کند

تولید چشمی که هر نابینایی را بینا می کند