مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 07:302020-09-23اجتماعي

زبان اشاره، پل ارتباطی برای عبور از دنیای ساکت


معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: زبان اشاره به صورت استاندارد برای همه افراد ناشنوا آموزش داده می شود.

- ایسنا/زنجان معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: زبان اشاره به صورت استاندارد برای همه افراد ناشنوا آموزش داده می شود.

فرهاد میرزایی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با زبان اشاره، اظهار کرد: زبان اشاره، یک زبان مشترک در بین ناشنوایان برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر، جامعه و خانواده شان است.

وی افزود: این زبان باید به صورت استاندارد برای همه افراد ناشنوا به صورت یکسان آموزش داده شود، تا علاوه بر قابل فهم بودن، بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و مشکلات شان را حل کنند.

این مسئول تصریح کرد: در بعضی از مناطق که شرایط آموزش استاندارد مهیا نیست؛ سازمان هایی مسئولیت استانداردسازی این زبان را مانند سازمان بهزیستی در ایران بر عهده دارند.

میرزایی ادامه داد: زبان اشاره استاندارد الفبای مخصوصی دارد که قابل فهم برای همه ناشنوایان است و متصدی اصلی آموزش زبان اشاره نیز آموزش و پرورش کودکان استثنایی است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان، عنوان کرد: شاید در سال های دور اصلا ناشنوایان نمی توانستند بنویسند و یا ارتباط برقرار کنند ولی این زبان باعث شده تا علاوه بر برقراری ارتباط شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان اشاره، پل ارتباطی برای عبور از دنیای ساکت

زبان اشاره، پل ارتباطی برای عبور از دنیای ساکت