مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 07:252020-09-23سياسي

اکثر آمریکایی ها خواهان لغو الکترال کالج برای انتخاب رییس جمهور هستند


نتیجه یک نظرسنجی تازه در آمریکا نشان می دهد، اکثر آمریکایی ها خواهان لغو رای گیری الکترال کالج و انتخاب رییس جمهور از طریق کسب اکثریت آرای مستقیم مردم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در فاصله 41 روز مانده به موعد رسمی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتشار نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها خواهان برچیده شدن سیستم انتخاباتی دو مرحله ای و رجوع به آرای مستقیم مردمی به منظور تعیین رییس جمهور هستند.

  به نوشته پایگاه خبری- تحلیلی هیل ، نظرسنجی مشترک این رسانه به همراه موسسه نظرسنجی هریس ایکس ناشن می دهد که 51 درصد از مردم آمریکا خواهان برچیده شدن روش الکترال کالج (مجمع برگزینندگان) برای تعیین رییس جمهورشان هستند.

این نظرسنجی از 10 تا 14 سپتامبر (20 تا 24 شهریور) به صورت آنلاین از 3758 آمریکایی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند، گرفته شده است.

به گفته 51 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، باید شیوه الکترال کالج لغو شود تا هر نامزدی که توانست اکثریت آرای مردمی در کشور آمریکا را کسب کند، رییس جمهور شود.

49 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اما ضمن حمایت از تداوم شیوه تعیین رییس جمهور آمریکا از طریق الکترال کالج گفتند که این شیوه باید حفظ شود تا قدرت رای دهندگان در کل 50 ایالت تق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکثر آمریکایی ها خواهان لغو الکترال کالج برای انتخاب رییس جمهور هستند

اکثر آمریکایی ها خواهان لغو الکترال کالج برای انتخاب رییس جمهور هستند