مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:502020-09-23بين الملل

یارگیری آمریکا برای جلوگیری از تکمیل نورد استریم 2


وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با یک نشریه آلمانی اظهار کرد واشنگتن در حال تشکیل یک ائتلاف برای جلوگیری از تکمیل ساخت خط لوله صادرات گاز نورد استریم 2 و ممانعت از افزایش صادرات گاز روسیه به اروپا است.

- وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با یک نشریه آلمانی اظهار کرد واشنگتن در حال تشکیل یک ائتلاف برای جلوگیری از تکمیل ساخت خط لوله صادرات گاز نورد استریم 2 و ممانعت از افزایش صادرات گاز روسیه به اروپا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مایک پمپئو به نشریه بیلد آلمان گفت: از نقطه نظر آمریکا، نورد استریم 2 اروپا را به خطر می اندازد زیرا این منطقه را به گاز روسیه وابسته می کند و اوکراین را به خطر می اندازد که به نظر من برای بسیاری از آلمانیها نگران کننده است.

ما امیدواریم ساخت نورد استریم 2 تکمیل نشود و روی تشکیل ائتلافی برای جلوگیری از چنین اتفاقی کار می کنیم.

امیدواریم که دولت آلمان هم به چنین نتیجه ای برسد خواه برای آنچه برای ناوالنی اتفاق افتاده باشد یا مسائل امنیتی که وابستگی به گاز روسیه به همراه می آورد.

این مصاحبه چند روز پس از انتشار اخباری در مطبوعات آلمان در خصوص تلاش دولت این کشور برای آرام کردن نگرانیهای واشنگتن در خصوص نورد استریم 2 و پیشنهاد ساخت دو پایانه واردات گاز طبیعی به ارزش 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارگیری آمریکا برای جلوگیری از تکمیل نورد استریم 2

یارگیری آمریکا برای جلوگیری از تکمیل نورد استریم 2