مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:352020-09-23بين الملل

شهر های جهانی علم در سال 2020 معرفی شدند/ سهم کشورهای اسلامی در رتبه بندی


مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شاخص نیچر در رتبه بندی سال 2020 را تشریح کرد و به معرفی شهر های جهانی علم در این رتبه بندی پرداخت.

- جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: شاخص نیچر در رتبه بندی سال 2020، یک بار دیگر پکن پایتخت جمهوری خلق چین را به عنوان برترین شهر جهانی علم معرفی کرد.

چین در بین 20 شهر برتر دارای چند شهر جهانی علم است که در باب تحقیقات علمی در جهان برجسته اند.

وی ادامه داد: بر اساس این رتبه بندی، نانیانگ، ووهان، گوانگجو و هفتی( Hefti) چهار شهر دیگر چین هستند که در بین 20 شهر برتر علم قرار دارند.

مهراد گفت: شاخص نیچر برای این رتبه بندی از درصد نویسندگان مقالات یک موسسه/ شهر/ ناحیه که در 82 نشریه برتر جهان مانند نیچر، ساینس و Cell در حوزه های علوم طبیعی منتشر می شوند استفاده می کند.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: تمرکز استعداد های برتر و نخبه، میزان بودجه، تعداد موسسات پژوهشی و سایر منابع از عوامل مهمی هستند که در تعیین شهر های جهانی علم مورد استفاده و محاسبه قرار می گیرند.

برای مثال، پکن دارای گروهی از موسسات و  دانشگاه های بانفوذ جهانی مانند دانشگاه پکن، دانشگاه شینهوا و آکادمی علوم چین است که در شاخص نیچر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر های جهانی علم در سال 2020 معرفی شدند/ سهم کشورهای اسلامی در رتبه بندی

شهر های جهانی علم در سال 2020 معرفی شدند/ سهم کشورهای اسلامی در رتبه بندی