مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:302020-09-23اجتماعي

19غار شناسایی شده در استان تهران/عوامل انسانی علت اصلی تخریب غارها


دوم مهر ماه امسال یازدهمین سالی است که روز غار پاک در ایران برگزار می شود این روز در سال 95 به طور رسمی در تقویم رویدادهای زیست محیطی کشور ثبت شد و هدف از این روز افزایش آگاهی نسبت به اهمیت و ارزش های غارها و لزوم حفاظت از این اکوسیستم ها است.

- دوم مهر ماه امسال یازدهمین سالی است که روز غار پاک در ایران برگزار می شود این روز در سال 95 به طور رسمی در تقویم رویدادهای زیست محیطی کشور ثبت شد و هدف از این روز افزایش آگاهی نسبت به اهمیت و ارزش های غارها و لزوم حفاظت از این اکوسیستم ها است.

رییس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه تاکنون 19 غار در استان تهران شناسایی شده اند، گفت: فعالیت های انسانی از جمله گردشگری بی ضابطه، برداشت از سنگ های غاری و فعالیت های معدن کاوی را از عوامل اصلی تهدید و تخریب غارها ذکر می کند.

امیرعباس احمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه غارها به عنوان اکوسیستم های حساس در سطح جهانی شناخته شده اند، گفت: غارها زیستگاه بسیاری از گونه های کمیاب و نادری مانند برخی از انواع دوزیستان، خزندگان و پستاندارانی مانند خفاش هستند بنابراین اهمیت بسیار زیادی در حفظ تنوع زیستی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19غار شناسایی شده در استان تهران/عوامل انسانی علت اصلی تخریب غارها

19غار شناسایی شده در استان تهران/عوامل انسانی علت اصلی تخریب غارها