مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:002020-09-23اقتصادي

مشاغل خانگی به مشاغل پایدار مبدل می شود


اگر به مشاغل خانگی بها داده شود می توان آن ها را در دسته شغل های پایدار قرار داد.

- ایسنا/قم رییس اداره اشتغال بیان کرد: اگر به مشاغل خانگی بها داده شود می توان آن ها را در دسته شغل های پایدار قرار داد.

محمد فاطمی نیا، رییس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار، در گفت و گو در خصوص رشته های پر متقاضی مشاغل خانگی در استان قم بیان کرد: تعداد رشته هایی که در کل کشور ابلاغ شده نزدیک به 400 رشته می باشد که با فراوانی متفاوتی از تمامی رشته ها در استان قم متقاضی موجود است اما عمده تقاضاها در حوزه های خیاطی، طراحی، صنایع دستی به ویژه صنایع چوبی، قالی بافی و بسته بندی مواد غذایی جای می گیرد.

وی در ادامه گفت: برخی از متقاضیان قبلا در صنوف مختلف مانند خیاطی و قالی بافی مشغول به فعالیت بوده اند و با اطلاع از این طرح اقدام به رسمی کردن مجوز شغلشان نموده تا از مزایای طرح بهره مند شده و از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری نمایند.

فاطمی نیا در خصوص مشکلاتی که بر سر راه این طرح قرار دارد ابراز کرد: در رشته های بسته بندی مواد غذایی علی رغم تقاضای فراوان، استان قم هنوز نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند زیرا با وجود قوانینی که در این زمینه وضع شده اداره بهداشت موافقتش را اعلام نکرده در حالی که ادارات بهداشت سایر استان ها در حال همکاری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاغل خانگی به مشاغل پایدار مبدل می شود

مشاغل خانگی به مشاغل پایدار مبدل می شود