مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 05:502020-09-23اقتصادي

طلای سفید از قیمت افتاد!


کشت پنبه در گلستان به عنوان قطب این محصول، طی یکی دو سال اخیر بعد از افول چندین ساله کمی رونق پیدا کرده اما پیش بینی می شود با توجه به بی توجهی ها نسبت به قیمت این محصول و حمایت نکردن از کشاورزان، - ایسنا/گلستان کشت پنبه در گلستان به عنوان قطب این محصول، طی یکی دو سال اخیر بعد از افول چندین ساله کمی رونق پیدا کرده اما پیش بینی می شود با توجه به بی توجهی ها نسبت به قیمت این محصول و حمایت نکردن از کشاورزان، مجدداً از سال آینده کشت پنبه به سرنوشت سالیان قبل گرفتار شود.

در سالیان قبل بخش قابل توجهی از اراضی استان گلستان حتی تا سطح 188 هزار هکتار، به کشت پنبه اختصاص می یافت و تعداد زیادی کارخانه پنبه پاک کنی در این استان فعالیت داشتند.

رفته رفته به دلایل مختلف کشت پنبه در این استان از رونق افتاد و به کمتر از 10 هزار هکتار رسید.

این روند به همین گونه ادامه داشت تا اینکه طی یکی دو سال افزایش قیمت پنبه رغبتی در کشاورزان ایجاد کرد که مجدداً به سمت کشت این محصول بروند به طوری که امسال بیش از 21 هزار از اراضی استان زیر کشت پنبه رفته که این میزان نسبت به دو سال قبل، 2 برابر شده است.

چند روزی است که برداشت پنبه آغاز شده و کشاورزی که چندین ماه برای تولید محصول خود زحمت کشیده و الان باید نتیجه دسترنجش را ببیند، با قیمت هایی برای فروش محصولش مواجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای سفید از قیمت افتاد!

طلای سفید از قیمت افتاد!