مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 23:552020-09-22بين الملل

ماکرون: آمریکا قادر به فعالسازی مکانیسم ماشه نیست


رییس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت پاریس و شریکان اروپایی این کشور خود را ملزم به اجرای برجام می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، «امانول ماکرون»، رییس‌جمهور فرانسه در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که پاریس و شرکای این کشور خود را ملزم به اجرای برجام می‌دانند.

او در این سخنرانی گفت: «راهبرد فشار حداکثری [علیه ایران]که طی سال‌های گذشته به کار گرفته شده، امکان خاتمه دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را فراهم نیاورده است.

»وی اضافه کرد: «همان‌طور که احتمالاً به خاطر دارید، فرانسه کشور آغازکننده مذاکراتی که به برجام منتهی شد نبود، اما فرانسه و شریکانش، کماکان الزام به اجرای کامل این توافق را حفظ خواهند کرد و عدول ایران از این توافق را نخواهند پذیرفت.

»رییس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای برجام قادر به فعال‌سازی ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه»، برای بازگرداندن قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت علیه ایران نیست.

او گفت: «ما بر سر فعال‌سازی مکانیسمی که ایالات متحده به دلیل خروج از برجام قادر به فعالسازی آن نبود، مصالحه نخواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون: آمریکا قادر به فعالسازی مکانیسم ماشه نیست

ماکرون: آمریکا قادر به فعالسازی مکانیسم ماشه نیست