مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 20:502020-09-22پزشكي

اضطراب پاییزی کرونا در راه است/ چگونه از استرس ابتلا دور بمانیم


عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، معتقد است با شروع موج سوم کرونا در پاییز باید منتظر اوج گرفتن اضطراب ابتلا به این بیماری در جامعه باشیم.

- مهدی خردمند، در گفتگو با یک بیماری جدید است و ما هنوز در مورد آن می آموزیم.

عدم اطمینان در مورد ویروس و تغییراتی که در حال آشکار شدن آن است، باعث می شود تا بیشتر افراد احساس اضطراب بیش از اندازه کنند.

البته این امری طبیعی است و در واقع می تواند به ما انگیزه دهد تا برای محافظت از خود و دیگران و برای یادگیری بیشتر در مورد همه گیری، اقداماتی انجام دهیم.

این روانشناس بالینی اضافه کرد: با اضطراب و نگرانی باید به صورت ساختاری مقابله کرد به عبارتی باید تشخیص داد که چه مواردی مشکلات حقیقی هستند که برطرف شوند و کدام موارد کاذب و حاصل استرس و اضطراب زیاد است و همه اینها فقط نگرانی هایی هستند که لزوماً واقعیت ندارند.

خردمند گفت: در موقعیت های استرس زا، مردم غالباً از اینکه این وضعیت بد چگونه می تواند بدتر شود، مبالغه می کنند، اما اینکه در این وضعیت بد تا چه اندازه می توانند پیشگیری و یا مقابله کنند، خود را دست کم می گیرند.

واقعیت این است که انسان ها به طور کلی موجوداتی مقاوم و باهوش هستند و مهارت های مقابله با مشکلاتی که هر روز با آنها مواجه می شوند را دارند و این موضوعی است که نباید از آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضطراب پاییزی کرونا در راه است/ چگونه از استرس ابتلا دور بمانیم

اضطراب پاییزی کرونا در راه است/ چگونه از استرس ابتلا دور بمانیم