مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 14:502020-09-22بين الملل

اردوغان: موضوع هسته ای ایران تنها از طریق دیپلماسی قابل حل شدن است


رییس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در مجمع عموعی سازمان ملل متحد با پرداختن به موضوعات روز منطقه و جهان، بر حل و فصل موضوع هسته ای ایران از طریق دیپلماسی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزای فارس، رییس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عموعی سازمان ملل متحد که به صورت از قبل ضبط شده بود بر حل و فصل موضوع هسته ای ایران از طریق دیپلماسی تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه عصر سه شنبه به وقت تهران در بخش هایی از سخنان خود گفت، تلاش های انساندوستانه ترکیه در رسیدگی و مراقبت از پناهجویان در ترکیه در شرایط همه گیری کرونا بسیار چشمگیر بوده است.

وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به حملات پ ک ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) در مرزهای ترکیه، به وضعیت دشوار در سوریه اشاره کرد.

اردوغان با پرداختن به دیگر موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله موضوع هسته ای ایران گفت، ما به حل این مسئله از طریق گفت وگو ، روش های دیپلماتیک و بر اساس قوانین بین الملی متعهد هستیم.

رییس جمهوری ترکیه همچنین خواستار ایجاد یک دولت دموکرات در فلسطین شد.

اردوغان با اشاره به سالگرد بمباران اتمی ناگازاکی و هیروشیما از سوی آمریکا افزود که جلوی  ساخت و توسعه سلاح های کشتار جمعی باید گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: موضوع هسته ای ایران تنها از طریق دیپلماسی قابل حل شدن است

اردوغان: موضوع هسته ای ایران تنها از طریق دیپلماسی قابل حل شدن است