مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 14:002020-09-22بين الملل

آیا بندر حیفا جانشین بندر بیروت می شود؟


عادی سازی روابط میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با اسراییل تأثیر خطرناکی بر بندر بیروت و حتی احتمالا کانال سوئز خواهد نهاد.

- عادی سازی روابط میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با اسراییل تأثیر خطرناکی بر بندر بیروت و حتی احتمالا کانال سوئز خواهد نهاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جدا از فاجعه انفجار سهگین بندر بیروت که باعث ویرانی کامل بندر و از کار افتادن آن شد، لبنان در برابر چالش بزرگ بازسازی بندر و چالش بزرگ تر از دست دادن نقش راهبردی آن در منطقه است.

عادی سازی روابط میان امارات و اسراییل که از جمله شامل قراردادی میان شرکت بنادر دبی و شرکت دورتاور اسراییل برای خصوصی سازی بندر حیفا و توسعه آن می شود، موجب نگرانی شدید در لبنان شده است.

در پژوهشی که رییس اتاق بین المللی دریانوردی لبنان، ایلی زحور تدوین کرده، نشان داده شده که عادی سازی روابط میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با اسراییل تأثیر خطرناکی بر بندر بیروت و حتی احتمالا کانال سوئز خواهد نهاد.

بندر بیروت اصلی ترین رقیب بندر حیفا بر دریای مدیترانه بود به خصوص پس از 2005 که ایستگاه انبارداری پیشرفته ای در آن راه اندازی شد و در مدتی کوتاه بندر بیروت را به یکی از اصلی ترین رقبای منطقه ای در عرصه ترانزیت دریایی در رقابت با بنادر سوریه و ترکیه و مصر و قبرس و یونان تبدیل کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بندر حیفا جانشین بندر بیروت می شود؟

آیا بندر حیفا جانشین بندر بیروت می شود؟