مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 12:452020-09-22پزشكي

درمان ام اس با کمک سلول های تی


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که نوعی از سلول های تی بدن می توانند به درمان برخی از بیماری های خودایمنی مانند ام اس کمک کنند.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که نوعی از سلول های تی بدن می توانند به درمان برخی از بیماری های خودایمنی مانند ام اس کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، ارواین، پژوهش جدیدی نشان می دهد که سلول های تی تنظیم کننده (Tregs) می توانند آسیب های وارد شده به نخاع را در بیماری هایی مانند ام اس کاهش دهند.

نتایج این پژوهش که در دانشگاه کالیفرنیا، ارواین (UC Irvine) انجام شده است، نشان می دهند که چگونه سلول های تی تنظیم کننده، از واکنش های خودایمنی و به خصوص عوارض جانبی سلول 17 تی کمکی (Th17) که به گسترش چندین بیماری خودایمنی منجر می شود، پیشگیری می کنند.

این پژوهش، مبتنی بر پروژه اخیری است که سلول های 17 تی کمکی و نقش آنها را در گسترش چند بیماری خودایمن مورد بررسی قرار داده است.

نتایج این پژوهش حاکی از این هستند که مهار سلول های 17 تی کمکی با سلول های تی تنظیم کننده می تواند به بهبود نسبی سلول ها کمک کند.

این پژوهش نشان می دهد که چگونه می توان بیماری های خودایمن را با استفاده از درمان های سلولی مبتنی بر سلول های تی تنظیم کننده، به صورت موثر هدف قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان ام اس با کمک سلول های تی

درمان ام اس با کمک سلول های تی