مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-22اقتصادي

کاهش سرقت دریچه منهول فاضلاب با دستاورد جدید محققان دانشگاهی


یکی از شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از نانو کامپوزیت سیمانی منهول های ضدسرقتی را به بازار معرفی کردند که دارای 65 سال طول عمر است و توانایی تحمل بار بیشتر از 40 تن را دارد.

- یکی از شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از نانو کامپوزیت سیمانی منهول های ضدسرقتی را به بازار معرفی کردند که دارای 65 سال طول عمر است و توانایی تحمل بار بیشتر از 40 تن را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالانه چندهزار دریچه منهول فاضلاب در کشورمان به سرقت می رود که هزینه مالی و جانی هنگفتی را برجای می گذارد.

اصلی ترین علت سرقت این دریچه ها، فروش آنها به صورت مواد بازیافتی است؛ چرا که بیشتر دریچه های سرقت شده از جنس فلز و عمدتاً چدنی هستند.

دریچه های کوپلیمری در برابر نور خورشید مقاومت کمی از خود نشان می دهند و دچار تردشوندگی و در نتیجه ترک می شوند و دریچه های کامپوزیتی به دلیل رزین های استفاده شده در آن در برابر یخ زدگی و یخ گشایی ضعیف هستند.

دریچه های بتنی نیز در برابر ضربه مقاومت کمی دارند و سایر تغییراتی که در ماده این محصولات اعمال شده نیز مشکلاتی را در پی داشته است.

به همین دلیل دریچه های چدنی همچنان انتخاب اول مهندسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سرقت دریچه منهول فاضلاب با دستاورد جدید محققان دانشگاهی

کاهش سرقت دریچه منهول فاضلاب با دستاورد جدید محققان دانشگاهی