مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 05:352020-09-22پزشكي

فروش غیر داروخانه ای واکسن آنفلوانزا ممنوع است


عضو شورای عالی نظام پزشکی، با اشاره به اینکه کادر درمان در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا قرار دارد، گفت: تا کنون هیچ سازوکاری از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از مهر، یدالله سهرابی، با اشاره به نگرانی عموم مردم برای دریافت به موقع واکسن آنفلوانزا، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی پاندمی کووید 19 و همزمانی آن با آنفلوانزا میزان متقاضیان دریافت واکسن آنفلوانزا در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بالاتر است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو 2.

5 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا به صورت رایگان میان گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، سالمندان، زندانیان، کادر درمان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص قرار گیرد.

سهرابی با تاکید بر اینکه عموم مردم باید در وهله اول نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن و فاصله اجتماعی توجه کافی داشته باشند، ادامه داد: نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا باید کاملاً هدفمند باشد تا شاهد توزیع آن در بازار سیاه دارویی نباشیم ضمن آنکه تا کنون هیچ سامانه‌ای برای ثبت نام گروه‌های پرخطر و ساز و کار دریافت آن از سوی مسئولان اعلام نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش غیر داروخانه ای واکسن آنفلوانزا ممنوع است

فروش غیر داروخانه ای واکسن آنفلوانزا ممنوع است