مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 04:302020-09-22پزشكي

ابتلا و سطح درگیری افراد با کرونا ریشه در ویژگی های ژنتیکی دارد


پدر علم ژنتیک ایران با بیان اینکه ویروس کرونا بر افراد با ویژگی های ژنتیکی مختلف به شکل متفاوتی اثر می گذارد و ریسک ابتلا به بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است، - ایسنا/اصفهان پدر علم ژنتیک ایران با بیان اینکه ویروس کرونا بر افراد با ویژگی های ژنتیکی مختلف به شکل متفاوتی اثر می گذارد و ریسک ابتلا به بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است، گفت: با تحلیل داده های ژنتیکی می توان متوجه شد که میزان ریسک ابتلا به بیماری در افراد و سطح درگیری آنها در صورت ابتلا به ویروس چقدر است.

پرفسور داریوش فرهود در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تأثیر ژنتیک بر روی تمام مسائل زندگی انسان، اظهار کرد: ویروس کرونا نیز بر افراد با ویژگی های ژنتیکی مختلف، به شکل متفاوتی اثر می گذارد.

این متخصص ژنتیک پزشکی با بیان اینکه ویژگی ها و استعدادهای افراد تحت تاثیر دو عامل محیط و ژنتیک است، افزود: ویژگی های درونی هر فرد نشان دهنده پتانسیل درونی اوست و در صورتی که فرد در محیط مناسبی رشد پیدا کند، این پتانسیل ها بروز کرده و فرد را در مسیر موفقیت زندگی قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از دو فاکتور محیط و ژنتیک نسبت به دیگری ارجحیت ندارد، توضیح داد: مشخصات ژنتیکی، ویژگی های درونی فرد را مشخص می کند که فرد در چه موردی می تواند قوی باشد و یا بالعکس از پتان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا و سطح درگیری افراد با کرونا ریشه در ویژگی های ژنتیکی دارد

ابتلا و سطح درگیری افراد با کرونا ریشه در ویژگی های ژنتیکی دارد