مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 20:352020-09-21پزشكي

موج دوم همه گیری و تشدید محدودیت های کرونایی در جهان


حدود 10 ماه از زمان شناسایی اولین موارد ابتلا به نوعی بیماری تنفسی موسوم به کووید-19 در شهر ووهان چین میگذرد که در مدت زمان کوتاهی بیشتر مناطق جهان به کروناویروس عامل این بیماری آلوده شدند.

- حدود 10 ماه از زمان شناسایی اولین موارد ابتلا به نوعی بیماری تنفسی موسوم به کووید-19 در شهر ووهان چین میگذرد که در مدت زمان کوتاهی بیشتر مناطق جهان به کروناویروس عامل این بیماری آلوده شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از دسامبر 2019 (دی ماه گذشته) مواردی از ابتلا به نوعی بیماری تنفسی که علائمی مشابه با ذات الریه داشت در شهر ووهان تشخیص داده شد.

این ویروس از سرعت سرایت بالا برخوردار بود و در مدت زمان کوتاهی هزاران نفر در چین به این ویروس آلوده شدند و صدها نفر نیز جان خود را از دست دادند.

با شیوع روزافزون کرونا ویروس در چین، دیگر کشورها نیز اقداماتی را برای مهار و کنترل انتشار این ویروس در نظر گرفتند که بیشتر مربوط به قرنطینه مسافرانی بود که مبدا سفر آنان شهر ووهان بود.

با گسترش روزافزون موارد ابتلا و فوت ناشی از شیوع کروناویروس در چین، بیماری کووید-19 به تدریج به خارج از مرزهای این کشور نیز راه پیدا کرد به گونه ای که در حال حاضر بیش از 31 میلیون نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده و بیش از 965 هزار نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج دوم همه گیری و تشدید محدودیت های کرونایی در جهان

موج دوم همه گیری و تشدید محدودیت های کرونایی در جهان