مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 18:052020-09-21فرهنگي

«میلان کوندرا» برنده جایزه «کافکا» شد


برگزارکنندگان جایزه «فرانتس کافکا» اعلام کردند «میلان کوندرا» نویسنده سرشناس اهل جمهوری چک بیستمین دریافت کننده این جایزه ادبی خواهد بود.

- برگزارکنندگان جایزه فرانتس کافکا اعلام کردند میلان کوندرا نویسنده سرشناس اهل جمهوری چک بیستمین دریافت کننده این جایزه ادبی خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سایت رسمی جایزه ادبی فرانتس کافکا ، میلان کوندرا نویسنده 91ساله متولد جمهوری چک که از سال 1975 در کشور فرانسه زندگی می کند، بیستمین برنده این جایزه ادبی خواهد بود که ویژه نویسندگان معاصر ادبیات جهان است.

ولادیمیر زلزنی رییس انجمن فرانتس کافکا گفت که هیات داروان این جایزه ادبی آثار کوندرا را تحسین کردند که نقش مهمی در فرهنگ جمهوری چک داشته و به بیش از 40 زبان دنیا ترجمه شده است.

میلان کوندرا از دهه 90 میلادی رمان هایش را به زبان فرانسوی می نویسد.

از جمله برندگان پیشین جایزه ادبی کافکا می توان به فیلیپ راث ، هارولد پینتر ، هاروکی موراکامی ، پیتر هاندکه و مارگارت اتوود اشاره کرد.

کوندرا اولین رمانش به نام شوخی را در سال 1967 منتشر کرد و در سال 1975 نیز کتاب خنده و فراموشی را به چاپ رساند که ترکیب عجیبی از یک رمان، مجموعه داستان کوتاه و تفکرات نویسنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«میلان کوندرا» برنده جایزه «کافکا» شد

«میلان کوندرا» برنده جایزه «کافکا» شد