مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 16:352020-09-21اقتصادي

نرخ باروری در رفسنجان 1.9 درصد است


مسئول مرکز ناباروری رفسنجان نرخ ناباروری در کشور را 11 تا 19 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ باروری در رفسنجان 1.

9 است که با حالت استاندارد 2.

- 5 فاصله دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مریم مرتضوی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: رشد جمعیت در کشور نگران کننده است و باید اقداماتی برای جلوگیری از کاهش جمعیت در نظر بگیریم.

وی افزود: اقداماتی برای تشویق فرزندآوری انجام شده اما از اقدامات مهمی که باید انجام دهیم خدمات ناباروری با هزینه های پایین است و زوج هایی که آرزوی داشتن فرزند دارند اما به دلیل هزینه های بالای آن نمی توانند اقدام به درمان کنند به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ناباروری یک بیماری است که روی روح و روان زوجین و اطرافیان تأثیر منفی می گذارد، یادآور شد: اگر بتوانیم این مسئله را حل کنیم تا زوجین حداقل صاحب یک فرزند شوند از فروپاشی خانواده ها جلوگیری می شود.

مرتضوی ادامه داد: هنگام مراجعه زوجین مشاهده می کنیم بسیاری از زوج های نابارور نیاز به خدمات روانپزشکی دارند و نیازمند مشاوره روانپزشکی هستند که اگر بتوانیم آنها را صاحب یک فرزند کنیم از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده ها جلوگیری شود.

مسئول مرکز ناباروری رفسنجان در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت کلینیک ناباروری از هفته های گذشته در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان آغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ باروری در رفسنجان 1.9 درصد است

نرخ باروری در رفسنجان 1.9 درصد است