مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 15:152020-09-21فرهنگي

افتتاح نمایشگاه کوپن های صلح و جنگ در محل باغ موزه نادری


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به مناسبت روز جهانی صلح، نمایشگاهی از کوپن های صلح و جنگ در محل سالن شماره دو موزه نادری مشهد افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مرجان اکبری امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: داستان صلح و جنگ از قدیمی ترین رخدادهای بشری است و نیاز به صلح و یادآوری جنگ های ویرانگر و خانمان سوز همواره ما را به این مهم راهنمایی می کند که در هر فرصتی، صدای صلح و پایان جنگ را به صدا دربیاوریم و یکی از این صداها، اسناد و کوپن های تاریخی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در زمان جنگ، ارزاق عمومی به وسیله این کوپن ها، جیره بندی می شدند و کوپن در کشورهای مختلف مورداستفاده قرار می گرفته است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از 50 نوع کوپن از ادوار مختلف به نمایش گذاشته شده و هم زمان با روز جهانی صلح 31 شهریور افتتاح و به مدت یک هفته به نمایش عموم گذاشته شده است.

اکبری گفت: نخستین کوپن های کاغذی ایران از سال 1321، دفترچه های کوپن و جیره بندی از دوره های پهلوی و انقلاب سهام کارخانه ها که به همراه کوپن بوده اند از د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نمایشگاه کوپن های صلح و جنگ در محل باغ موزه نادری

افتتاح نمایشگاه کوپن های صلح و جنگ در محل باغ موزه نادری