مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 12:252020-09-21اقتصادي

تحکیم روابط بین وزارت علوم و وزارت نفت لازمه توسعه فناوری در حوزه صنعت نفت است


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: یکی از ایرادات نظام آموزشی کشور این است که مقالات علمی با میدان عمل پیوند محکمی ندارد.

با تحکیم روابط بین وزارت علوم و وزارت نفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مراسم امضای 13 قرارداد ازدیاد برداشت از میادین نفتی با دانشگاه های کشور گفت: ما توسعه علمی در دانشگاه ها را زمانی شروع کردیم که زیر 200 هزار دانشجو در کشور وجود داشت و الان این تعداد به رقم 4 میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

به نظر من در توسعه کمّی تعداد دانشجویان افراط کرده ایم و از سال 85 باید روند تربیت دانشجو را کاهش می دادیم که این تعداد به رقم حدود 3 میلیون دانشجو برسد.

وی افزود: ما تقریبا بحث پژوهش را از نقطه زیر صفر آغاز کردیم.

در این راستا جلسات توجیهی متعددی برگزار شد و عوامل انگیزشی متعددی تعبیه شد و الان چند سالی است که ایران بالاترین رشد کمّی چاپ مقاله در ژورنال های علمی را دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: یکی از ایرادات نظام آموزشی کشور این است که مقالات علمی با میدان عمل پیوند محکمی ندارد.

لذا ما اقدام به تشکیل مراکز کارآفرینی در دانشگاه ها و تاسیس پارک های علم و فناوری کردیم که این موضوع طبق برنامه سوم توسعه پیگیری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحکیم روابط بین وزارت علوم و وزارت نفت لازمه توسعه فناوری در حوزه صنعت نفت است

تحکیم روابط بین وزارت علوم و وزارت نفت لازمه توسعه فناوری در حوزه صنعت نفت است