مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 11:452020-09-21پزشكي

مداوای دردهای شدید با زهر رطیل


زهر رطیل در حالت عادی برای بدن مفید نیست، اما محققان استرالیایی در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که دو نوع پلیمر از نوع پپتد در زهر این حشره مداواکننده بسیاری از دردهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، زهر رطیل می تواند بسیاری از دردهای نقاط بدن را از بین ببرد و آزمایش های که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد زهر این حیوان برای مداوای سندروم روده تحریک پذیر نیز کاربرد دارد.

افراد مبتلا به این نوع اختلال روده ای معمولاً درد زیادی را در ناحیه شکم به طور روزمره تحمل می کنند و استفاده از زهر رطیل به آنها کمک خواهد کرد تا این مشکل را تا حد زیادی کاهش دهند.

آزمایشی که در این زمینه بر روی موش ها صورت گرفته نتایج اولیه مثبتی به همراه داشته و امید می رود بر روی انسان ها نیز قابل انجام باشد.

پیش از این از مواد موجود در زهر رطیل برای مداوای بیماری هایی مانند سرطان پوست، آسیب های ناشی از سکته مغزی و آرتروز استفاده شده بود.

زهر رطیلی که دردهای مزمن را تسکین می دهد، دارای پپتیدهایی به نام های Tap1a و Tap2a است که حسگرهای عصبی مغز را در زمان تشدید درک از کار می اندازند و لذا فرد دیگر درد ناشی از بیماری هایی مانند سندروم روده تحریک پذیر را حس نخواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مداوای دردهای شدید با زهر رطیل

مداوای دردهای شدید با زهر رطیل