مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 08:052020-09-21سياسي

باغ موزه ی دفاع مقدس قلب فرهنگی دیار فارس + فیلم


بیش از دو دهه از واگذاری آغاز ساخت مجموعه باغ موزه دفاع مقدس زمان می گذرد اما طی این سال ها مشکلات اعتباری و تملکی موجب شده تا این پروژه تاثیرگذار فرهنگی در پیچ و خم و آمد و شد مسئولان قرار گیرد و گاهی نیم نگاهی از نوع اعتباری به آن بیندازند.

- از زمان شکل گیری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکنون هر بار تعیین تکلیف و سرعت بخشیدن به این پروژه دستور کار اول این جلسات بوده گاهی الحاق املاک پیرامونی، گاهی اعتباری استانی و ملی و گاهی هم مشکلات زیرساختی و تاسیساتی مطرح شده اما همچنلن تعدادی از مصوبات این جلسات اجرایی نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: از آنجا که فارس و شهر شیراز مامن 270 هزار رزمنده و 15 هزار شهید دوران دفاع مقدس است به همین دلیل شیراز پیشقراول ساخت موزه دفاع مقدس شد.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس فارس تحت عنوان پارک موزه یاد می شود، افزود: این موزه 16 هزار و 200 مترمربع زیربنا دارد که شش هزار و 500 مترمربع آن به ساختمان و گالری اختصاص یافته است.

او خاطرنشان کرد: این مجموعه از سال 78 در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گذاشته شد و در سال 87 در پی سفر مقام معظم رهبری به شیراز بودجه ای بالغ بر شش میلیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ موزه ی دفاع مقدس قلب فرهنگی دیار فارس + فیلم

باغ موزه ی دفاع مقدس قلب فرهنگی دیار فارس + فیلم