مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 07:052020-09-21پزشكي

علت اصرار کودکان برای کنار مادر خوابیدن


یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: کودکان پس از اتمام دوران شیر خوردن یعنی از دو سالگی لازم است در اتاقی جدا از والدین بخوابند تا حس خودمدیریتی و استقلال آنان افزایش یابد.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: کودکان پس از اتمام دوران شیر خوردن یعنی از دو سالگی لازم است در اتاقی جدا از والدین بخوابند تا حس خودمدیریتی و استقلال آنان افزایش یابد.

دکتر عفت آی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بعضی از روانشناسان اعتقاد دارند از دو سالگی به بعد لازم است کودکان به صورت جدا از والدین بخوابند چراکه کودکان تا دو سالگی شیر می خورند و آن وابستگی باید بین کودک و مادر باشد.

وی افزود: در برخی کشورها گاهی دیده می شود که بعد از شش ماه، نوزاد جدا خوابانده می شود و از دستگاه هایی هوشمند در کنار تخت استفاده می کنند تا پدر و مادر هر زمان که نوزاد احتیاج داشت صدای او را بشنوند.

آی با بیان اینکه در ایران این مسئله معمولا پس از دو سالگی و دوران شیرخواری کودک شروع می شود، تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل این امر این است که این کار باعث رشد روانی اجتماعی و عاطفی کودک می شود، به این دلیل که وقتی کودکی تنها بخوابد یاد می گیرد خودمدیریتی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت اصرار کودکان برای کنار مادر خوابیدن

علت اصرار کودکان برای کنار مادر خوابیدن