مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-21اقتصادي

ریشه مشکلات صنعت مرغداری کجاست؟/ مرغداران استان مرکزی در آستانه ورشکستگی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، یکی از مواد غذایی که مردم به ویژه قشر آسیب پذیر در این شرایط دشوار اقتصادی به آن اکتفا می کردند تخم مرغ است و بعد از آن تا حدودی مرغ، این مواد غذایی هم به دلیل شرایط دشوار مرغداران شاید دیگر در سبد غذایی مردم قرار نگیرد.

امروز مرغداران برای تهیه نهاده یعنی همان مواد غذایی جوجه و مرغ با مشکلات عدیده مواجه شده اند، خوراک طیور با وجود صنعت پر قدرت کشاورزی کشور از خارج وارد می شود و برای واردات نیاز به ارز دولتی وجود دارد که آن هم به درستی تامین نمی شود و همین باعث شده که دست مرغداران به نهاده نرسد و در تامین غذای طیور با مشکل جدی و ورشکستگی مواجه شوند.

مرغ و تخم مرغ از غذاهای اصلی و تامین کننده بخشی از پروتیین مورد نیاز مردم است در صورتی که این صنعت با چالش مواجه شود در واقع سلامت جامعه در این شرایط دشوار اقتصادی با چالش مواجه خواهد شد.

برای تامین ذرت و سویا کاملا وابسته و وارد کننده هستیم رییس جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این خصوص گفت: نهاده ای که باید در اختیار مرغدار قرار بگیرد به دلیل تاخیر در تامین ارز حمل به استان و در دسترس قرار گرفتن با مشکل و تاخیر رو به رو می شود.

  نهاده ای که باید در اختیار مرغدار قرار بگیرد به دلیل تاخیر در تامین ارز حمل به استان و در دسترس قرار گرفتن با مشکل و تاخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه مشکلات صنعت مرغداری کجاست؟/ مرغداران استان مرکزی در آستانه ورشکستگی

ریشه مشکلات صنعت مرغداری کجاست؟/ مرغداران استان مرکزی در آستانه ورشکستگی