مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:052020-09-21سياسي

غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت


نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از پیگیری ثبت جهانی غار کرفتو خبر داد و گفت: غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم سنندج در مجلس، محسن فتحی با اشاره به ظرفیت های گردشگری منطقه دیواندره، اظهار کرد: گردشگری تاریخی در کرفتو ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی منطقه است.

وی افزود: غار کرفتو مجموعه ای از زیبایی های طبیعی و تلاش انسان های پیشین برای غلبه بر طبیعت و زندگی بهتر و ایمن تر است که به عنوان اولین آپارتمان مسکونی جهان شناخته می شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه ویژه ای به این مجموعه تاریخی در گذشته وجود نداشته است، ادامه داد: ثبت جهانی کرفتو در یونسکو می تواند علاوه بر معرفی هرچه بیشتر این منطقه، زیرساخت های ارتباطی و گردشگری را نیز توسعه دهد.

فتحی با بیان اینکه پیگیری ثبت جهانی کرفتو و تخصیص اعتبارات لازم برای آماده سازی آن را از طریق وزارتخانه دنبال می کنیم، یادآور شد: کردستان ظرفیت های بسیاری برای ثبت جهانی دارد که نیاز است وزارت میراث فرهنگی برنامه راهبردی و چشم اندازی مدون برای استفاده از این ظرفیت تدوین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت

غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت