مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 05:552020-09-21فناوري

چالش های والدین در تربیت فرزندان


گذر از دوران سنتی به مدرنیته سبب شده که کودکان و نوجوانان در معرض انواع آسیب های روانی باشند.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: گذر از دوران سنتی به مدرنیته سبب شده که کودکان و نوجوانان در معرض انواع آسیب های روانی باشند.

لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در دنیای امروز، والدین برای تربیت فرزندان خود با چالش های بی شمار و دشواری روبرو هستند.

وی با اشاره به این که امکانات عصر فناوری که دسترسی همگان را به اطلاعات و قدرت ناشی از آن افزایش داده، مدیریت سنتی والدینی را که مبتنی بر کنترل اطلاعات و قدرت ناشی از آن است، با دشواری روبرو کرده، عنوان کرد: گذر از دوران سنتی به مدرنیته سبب شده که کودکان و نوجوانان در معرض انواع آسیب های روانی باشند، به طوری که آخرین تحقیقات نشان می دهد که 20 درصد از کودکان و نوجوانان ایرانی به نوعی از اختلالات روانی رنج می برند.

میررضایی با اشاره به این که منطبق نشدن والدین با شرایط جدید، باعث ایجاد احساس درماندگی در آن ها و در کودکان و نوجوانان شده است، بیان کرد: هر نوع اختلال در عملکردهای هیجانی، تحصیلی و اجتماعی فرد را، اختلالات روانی می گویند.

این روانشناس با اشاره به این که آمارهای پراکنده ای در این باره وجود دارد، اما تحقیقات جسته گریخته ای که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که حدود 20


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های والدین در تربیت فرزندان

چالش های والدین در تربیت فرزندان