مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 05:502020-09-21پزشكي

تسکین درد سندرم روده تحریک پذیر به کمک سم نوعی عنکبوت غول پیکر


محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا دریافتند، مولکول های زهر یکی از بزرگترین عنکبوت های جهان، می تواند عاملی برای تسکین درد افراد مبتلابه سندرم روده تحریک پذیر(IBS) باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا دریافتند، مولکول های زهر یکی از بزرگترین عنکبوت های جهان، می تواند عاملی برای تسکین درد افراد مبتلابه سندرم روده تحریک پذیر(IBS) باشد.

محققان استرالیایی، دو پپتید از سم رتیل را شناسایی کرده اند که نویدبخش مهار درد به خصوص در سندرم روده تحریک پذیر(IBS) است.

البته به طورمعمول، زهر عنکبوت نباید به بدن وارد شود، اما در برخی موارد استثناء وجود دارد.

پروفسور لوییس، محقق این تحقیق، اظهار کرد:همه دردها پیچیده هستند، اما درمان درد روده، بسیار چالش برانگیز است و حدود 20 درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

پروفسور بریرلی، محقق دیگر این تحقیق، گفت: سندرم روده تحریک پذیر و سایر اختلالات دستگاه گوارش و مثانه باعث درد مزمن احشایی می شوند و این دردی است که اندام های داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد و مولکول های جدید در گونه های مختلف عنکبوتی می توانند این دردها را تسکین دهد.

وی گفت: اندام های داخلی، شبکه ای پیچیده از اعصاب حسی هستند که مجموعه وسیعی از کانال های یونی وابسته به ولتاژ و گیرنده برای تشخیص محرک ها دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسکین درد سندرم روده تحریک پذیر به کمک سم نوعی عنکبوت غول پیکر

تسکین درد سندرم روده تحریک پذیر به کمک سم نوعی عنکبوت غول پیکر