مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 14:052020-09-20پزشكي

126 شهر و روستای کشور عاری از دخانیات خواهند شد


رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، گفت: تا سال 1404 در نهایت 63 شهر و 63 روستای منتخب کشور عاری از دخانیات خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهزاد ولی زاده، افزود: ابتکار شهر و روستای بدون دخانیات بر اساس ماده 8 کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت به منظور محافظت از مردم در مواجهه با دود دست دوم دخانیات و کاهش عوارض آن از سال 1398 به صورت پایلوت در شهر مقدس قم کلید خورد و از مرداد سال جاری هماهنگی های لازم جهت اجرایی شدن آن در 63 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه یک برنامه 5 ساله است که تا سال 1404 ادامه خواهد یافت و در نهایت 63 شهر و 63 روستای منتخب کشور عاری از دخانیات خواهند شد.

بدیهی است امکان توسعه این برنامه در سایر شهر و روستاهای کشور وجود خواهد داشت.

ولی زاده افزود: شهر و روستای بدون دخانیات، عبارت از شهر و روستایی که در آن فروش، عرضه و استعمال محصولات دخانی ضابطه مند شده به نحوی که مردم از مواجهه با دود دست دوم محافظت شوند، تبلیغات و ساز و کارهای تشویقی مستقیم و غیرمستقیم آن محدود شده، مصرف کنندگان دخانیات به ترک آن تشویق شوند؛ در مجموع بر هر دو راهبرد کاهش تقاضا و کاهش عرضه تمرکز نموده، انتظار می رود به تدریج شیوع استعمال دخانیات در آن مناطق کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

126 شهر و روستای کشور عاری از دخانیات خواهند شد

126 شهر و روستای کشور عاری از دخانیات خواهند شد