مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 12:152020-09-20بين الملل

توافق دوحه؛ مسیری منتهی به صلح یا ...


عبور از ساختار فعلی حاکمیت در افغانستان و تلاش به منظور بازگرداندن شرایط به سال 2002 و شروعی جدید برای شکل دهی به روندی که منجر به ساختاری متفاوت از حال حاضرگردد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، محمدرضا بهرامی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل طی یادداشتی در خبرگزاری طلوع به بررسی ابعاد گفت وگوهای صلح در دوحه قطر پرداخت.

در این یادداشت آمده است: مقدمات آغاز مذاکرات بین الافغانی در قطر کماکان در حال پیگیری است.

این امیدواری وجود دارد که در نهایت مذاکرات رسمی نیز شروع شود، مذاکراتی که مبنای آن توافق دوحه بین آمریکا و طالبان می باشد.

به نظر من برقراری ثبات پایدار و قابل محاسبه در افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران نیز خصوصا از منظر خروج نیروهای نظامی خارجی، مقابله و مهار گروههای افراطی و تندرو، بازگشت مهاجرین و نیز مقابله جدی با تولید و ترافیک مواد مخدر یک الویت مهم محسوب می گردد.

    دستیابی به یک درک واقعی در مورد اثر بخشی مذاکرات بین الافغانی بدون توجه به آنچه در متن و روح توافق دوحه وجود دارد بسیار دشوار است: - در توافق دوحه طالبان تمامی مطالبات خود را در قالب سقف زمانی مشخص تثبیت و اخذ کرده اند ولی هیچ تعهد زمانی برای دستیابی به موضوع برقراری یک آتش بس دائمی و جامع  که مطالبه عمومی مردم افغانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق دوحه؛ مسیری منتهی به صلح یا ...

توافق دوحه؛ مسیری منتهی به صلح یا ...