مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 11:202020-09-20اقتصادي

دولت به کشاورز خارجی یارانه می دهد


دولت در فصل زراعی گذشته نرخ 2500 تومان را برای خرید گندم اعلام کرد، اما دولت برای واردات هرکیلو گندم 6 هزار تومان پرداخت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از صدا و سیما، امروز عطالله هاشمی رییس بنیاد ملی گندم کاران در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره موضوع خرید تضمینی گندم گفت: هر روزی که از زمان اعلام قیمت خرید تضمینی گندم می گذرد ، باعث کمبود گندم در سال آینده می شود.

کشاورزان برای سال زراعی خود در حال برنامه ریزی هستند و این تاخیر موجب کاهش سطح زیر کشت گندم می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید و از سوی دیگر افزایش قیمت جهانی گندم ، هزینه تولید به ازای هر کیلو، با سود معقول 18 درصدی برای کشاورزان و البته قبل از گران شدن دوباره کود و سم که بین 400 تا 600 درصد افزایش داشته است، نرخ 4800 تومان را پیشنهاد کردیم که این افزایش سرسام آور کود و سم هم باید به این نرخ اضافه شود.

* واردات گندم 6 هزارتومانی به جای خرید با قیمت مناسب از کشاورز داخلی هاشمی در ادامه توضیح داد: پیش از این دولت در فصل زراعی گذشته نرخ 2500 تومان را اعلام کرد.

اگر با ارز نیمایی میزان هزینه واردات گندم را محاسبه کنیم، دولت در حدود 6 هزار تومان برای واردات هرکیلو گندم هزینه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت به کشاورز خارجی یارانه می دهد

دولت به کشاورز خارجی یارانه می دهد