مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 10:352020-09-20اقتصادي

«چاقوسازی» ایلام نشان جغرافیایی دریافت می کند


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از تهیه پرونده چاقوسازی به نام شهرستان ملکشاهی برای دریافت نشان جغرافیایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه پرونده چاقوسازی شهرستان ملکشاهی برای دریافت نشان جغرافیایی تهیه شده است، اظهار کرد: چاقوسازی از هنرهای بومی و قدیمی شهرستان ملکشاهی در استان ایلام به شمار می رود و قدمتی دیرینه دارد.

وی بیان کرد: هنر چاقوسازی یا بوگده سازی که تفاوت ها و شباهت هایی با شمشیر و چاقو دارد در حدود بیش از چندصد سال در شهرستان ملکشاهی به عنوان یک سلاح سرد پایه گذاری و بعد از آن این هنر به عنوان یک صنعت توسط مردم ملکشاهی گسترش پیدا کرد.

شنبه زاده افزود: سابقه این صنعت در شهرستان ملکشاهی به زمان هایی برمی گردد که داشتن سلاح سرد از ضروریات زندگی هر فرد به شمار می رفت که با ورود سلاح گرم به تدریج حمل و استفاده از سلاح سرد (چاقو) منسوخ شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد: شکل این نوع چاقو منحصر به فرد و خاص منطقه است و تمامی مراحل ساخت آن به صورت دستی و سنتی و بدون استفاده از ابزارالات صنعتی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چاقوسازی» ایلام نشان جغرافیایی دریافت می کند

«چاقوسازی» ایلام نشان جغرافیایی دریافت می کند