مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-20پزشكي

تشخیص اختلال یادگیری زبان مادری کودکان


عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، از طراحی و اجرای آزمون های بالینی زبانی برای تشخیص اختلال یادگیری زبان مادری کودکان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا نیلی پور فوق تخصص عصب شناسی زبان و زبان شناسی بالینی، گفت: آزمون های بالینی زبانی، برای تشخیص میزان و شدت اختلال یادگیری زبان مادری در کودکان، طراحی و اجرا شده است، و با استفاده از آن می توان کودکان را پیش از آغاز دوره پیش دبستانی و آموزش های رسمی، برای ورود به مدرسه آماده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، با معرفی آزمون بالینی زبانی رشدی که با همکاری متخصصان حوزه گفتاردرمانی کشور، طی سه سال گذشته طراحی شده، افزود: یکی از ویژگی های مهم آزمونهای زبانی، داشتن حساسیت لازم برای شناسایی میزان اختلال های زبانی کودکان در مقایسه با همتایان سنی آنان است که خوشبختانه آزمون طراحی شده توسط متخصصان کشورمان، دارای حساسیت و دقت کافی است تا جایی که به کمک آن می توان توانمندی های زبانی شناختی کودکان در گروه های سنی 3 الی 7 سالگی را سنجید و از نتایج آن، در توانبخشی کودکان دارای اختلال استفاده کرد.

وی با اشاره به نتایج تحقیقات جدید علوم شناختی، گفت: براساس این تحقیقات، کودکان در محیط خانوادگی سالم حتی از دوران رشد جنینی با آهنگ صدا و مهرورزی های مادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص اختلال یادگیری زبان مادری کودکان

تشخیص اختلال یادگیری زبان مادری کودکان