مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 06:302020-09-20بين الملل

انتخابات و دست خالی ترامپ پُر از «صلح» عربی


عادی سازی رابطه چند دولت عربی با رژیم صهیونیستی اگر برای برخی صلح باشد، برای منطقه صلح نیست، هر چند در آستانه انتخابات آمریکا، هدیه خوبی برای لابی صهیونیسم است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس - یادداشت؛ وحید صمدی؛  فردا روز جهانی صلح است و این روزها، هر چه انتخابات آمریکا نزدیک تر می شود، تلاش دولت دونالد ترامپ برای دستاوردسازی در حوزه سیاست خارجی بیشتر می شود تا احتمال تکرار پیروزی خود در انتخابات را افزایش دهد؛ یکی از این تلاش ها، تلاش در جهت برقراری صلح (سازش) است.

اما صلح (سازش) میان چه کسانی یا برای چه کسانی؟ یک سو رژیم صهیونیستی و یک سو برخی دولت های عربی؟ یا صلح خاورمیانه؟ برخی معتقدند، چند دولت وابسته -از همه جهات- را از طریق چماق و هویج وادار به پذیرش خواسته خود کردن و آن را توافق صلح جا زدن، اسمش هر چه باشد، صلح برای خاورمیانه نیست.

اما به هر حال اگر آشکار شدن روابط و عادی سازی فعلی را صلح بپنداریم، صلحی ناقص و محدود است که مقدمات تنش و چه بسا جنگی احتمالی در منطقه را فراهم می کند.

زیرا:  اول اینکه، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا بعد از توافق ابوظبی و تل آویو گفت، این دو، ائتلافی علیه ایران برای محافظت از خاک آمریکا و خاورمیانه تشکیل داده اند (مصاحبه با فاکس نیوز).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات و دست خالی ترامپ پُر از «صلح» عربی

انتخابات و دست خالی ترامپ پُر از «صلح» عربی