مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 16:352020-09-19اقتصادي

پیش بینی برداشت 200 هزار تن سیب درختی در سمیرم


پیش بینی تولید محصول سیب درختی در شهرستان 200 هزار تن هست که 60 درصد محصولات درجه یک، 30 درصد درجه 2 و ده درصد از محصولات تولیدی سیب درجه سه و صنعتی است.

- احمد تیموری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: شهرستان سمیرم دارای 22 هکتار باغ سیب درختی اعم از، سیب گلاب، رد و گلدن است که برداشت 6 هزار تن سیب گلاب در تابستان انجام شد و برداشت سیب پاییزه رد و گلدن نیز از 15 شهریورماه در پادنا آغازشده که پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه به طول انجامد.

 رییس جهاد کشاورزی سمیرم افزود: پیش بینی تولید محصول سیب درختی در شهرستان 200 هزار تن هست که 60 درصد محصولات درجه یک، 30 درصد درجه 2 و ده درصد از محصولات تولیدی سیب درجه سه و صنعتی است.

وی تصریح کرد: امسال به خاطر بیماری کرونا مشکل کارگر داریم و با توجه به اینکه کارگران خارج از شهرستان و استان برای  سیب چینی به این شهرستان می آیند با مشکل تأمین نیروی کارگر روبرو هستیم که جلسه ای در این زمینه در فرمانداری با حضور مسئولین شبکه بهداشت و درمان برگزار شد که جهت تأمین نیرو همکاری شود.

تیموری خاطرنشان کرد: روزانه به 15 هزار نفر نیروی کارگر در شهرستان نیاز است که کارفرما باید با توجه به پروتکل بهداشتی تعریف شده نظارت لازم و کافی را داشته باشند و از کارگران وردی از استان های دیگر تست سلامت گرفته ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 200 هزار تن سیب درختی در سمیرم

پیش بینی برداشت 200 هزار تن سیب درختی در سمیرم