مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 11:352020-09-19سياسي

روستاییان را بدلیل مهاجرت به شهرها ملامت نکنید


استاد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گفت: در نگاه های دستگاه های سیاستگذاران، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد، نگاهی که بتواند موجب حفظ روستاها شود تا به حیات خود ادامه دهند، - استاد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گفت: در نگاه های دستگاه های سیاستگذاران، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد، نگاهی که بتواند موجب حفظ روستاها شود تا به حیات خود ادامه دهند، غایب است و متداول ترین سبک دخالت در روستاها، دخالت فیزیکی، از جمله مدرسه سازی، تجهیز کتابخانه یا توزیع اقلام بهداشتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس سعیدی درخصوص جایگاه و اهمیت روستا در توسعه پایدار گفت: باتوجه به اینکه تمدن ما برخلاف تمدن یونان و رم، بیشتر روستایی بوده است تا شهری، این موضوع نشان دهنده اهمیت روستا در طول تاریخ در سرزمین ما است.

وی ادامه داد: این مسئله که ما فکر می کنیم روستا صرفاً محل تولید است و روستا باید تولید کند تا شهرنشینان مصرف کنند، یا گاهی مسئله کشاورزی را با روستا اشتباه می گیریم و گمان می کنیم که فعالیت در روستا حتما باید تولید کشاورزی باشد، اشتباه است.

سعیدی تاکید کرد: حتی اگر به قوانین برنامه های اول تا ششم توسعه مراجعه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که در این برنامه ها، فصلی که مربوط به روستا یا توسعه روستایی باشد وجود ندارد و اگر هم هست، بسیار کلی بوده و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاییان را بدلیل مهاجرت به شهرها ملامت نکنید

روستاییان را بدلیل مهاجرت به شهرها ملامت نکنید