مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 11:252020-09-19بين الملل

تحلیلی بر تنش آفرینی های اخیر آنکارا در شرق مدیترانه و جهان عرب


ترکیه بازی پیچیده و دشواری را در شرق مدیترانه و غرب آسیا پی گرفته و به دنبال اهداف چندگانه ای است که آن را با چندین کشور رودررو کرده است - گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان - امیرحسین رجبی معمار: از آخرین روزهایی که ترکیه به دنبال سیاست تنش صفر با همسایگان خود چه در غرب آسیا و چه در اروپا بود مدت زمان زیادی گذشته و در گذر این سال ها و با پدیداری ده ها رخداد ریز و درشت، سیاست خارجی آنکارا نیز دگرگونی های تاکتیکی و گاه راهبردی فراوانی را به خود دیده است.

ترکیه دیرزمانی است که در کنار پیگیری رویکرد قدرت نرم و نفوذ نرم افزاری از به کارگرفتن نیروی سخت افزاری و زور عریان در هر زمان و مکانی که – از نظر خودش- توجیه پذیر باشد، پرهیز نمی کند.

از دخالت در بحران سوریه تا حضور نظامی در شمال شرق این کشور و بمباران پیوسته شمال عراق تا پیاده سازی نیرو و سازوبرگ نظامی در لیبی، با گزیده ای از رفتارهای تحریک آمیز و تنش زای این کشور روبرو هستیم.

در حقیقت آمیخته ای از جهان بینی نوعثمانی گرایی، الزامات و تنگناهای ژئوپلتیکی و اقتصادی و روحیه اقتدارگرا و ماجراجوی اردوغان دست به دست هم داده تا سیاست خارجیِ پرتنشِ نزدیکِ به یک دهه ای ترکیه شکل گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلی بر تنش آفرینی های اخیر آنکارا در شرق مدیترانه و جهان عرب

تحلیلی بر تنش آفرینی های اخیر آنکارا در شرق مدیترانه و جهان عرب