مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 11:152020-09-19دانش

اختصاص 40درصد اعتبارات تحقیقاتی دستگاهها به تحقیقات دانشگاهی


دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص تضمینی 40درصد اعتبارات تحقیقاتی دستگاهها به تحقیقات دانشگاهی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای عالی عتف، غلامحسین رحیمی در حاشیه یکصد و نود و سومین جلسه کمیسیون دایمی شورای عتف با بیان اینکه این جلسه با حضور برخط برخی از اعضای کمیسیون برگزار شد، افزود: در این جلسه بررسی دو موضوع در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها بند ه تبصره 9 قانون بودجه سال 99 است که طبق آن تمامی شرکت های دولتی و نهادهای مشابه آن باید 40 درصد از اعتبارات تحقیقاتی خود را از طریق دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و همچنین جهاد دانشگاهی اعم از دولتی و خصوصی هزینه کنند.

وی اضافه کرد: قانونگذار در این باره پیش بینی کرده است که این بودجه زمانی که به خزانه داری پرداخت می شود، به صورت تضمین شده برای تحقیقات دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در نظر گرفته شود و در چارچوب آیین نامه ای که به تصویب هیات وزیران رسیده، با نظارت شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری این اعتبارات در محل معین هزینه شود.

رحیمی خاطر نشان کرد: در کنار آن شرکت ها و دستگاه های دولتی باید نیازهای فناورانه خود و دانشگاه ها و موسسات فابلیت ها و توانمندی های خود را در سامانه ای که برای این منظور با عنوان ساطع راه اندازی شده است، به ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 40درصد اعتبارات تحقیقاتی دستگاهها به تحقیقات دانشگاهی

اختصاص 40درصد اعتبارات تحقیقاتی دستگاهها به تحقیقات دانشگاهی