مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 10:202020-09-19سياسي

بررسی اخلاقِ پژوهشِ اینترنتی


رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با تاکید بر ضرورت بهره برداری از یافته های مدرسه تابستانی اخلاق در پژوهش گفت: اخلاقی بودن برای پژوهش، - صفت عارضی و جنبی نیست بلکه در جوهره آن نهفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سومین روز از مدرسه تابستانی اخلاق در پژوهش برگزار شد.

در این مدرسه، سه نشست با سخنرانی دکتر علیرضا ثقه الاسلامی با موضوع اخلاق پژوهش اینترنتی ، دکتر مقصود فراستخواه با موضوع لحظه ها، رویدادها و تجربه های اخلاقی در فعالیت پژوهشی و دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع جایگاه اخلاق پژوهش در آموزش عالی برگزار شد.

علاوه بر آن، دکتر حسینعلی قبادی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مطالبی را پیرامون ضرورت بسترسازی لازم به منظور تمهید اخلاق در پژوهش بیان کرد.

اخلاق در پژوهش های اینترنتی علیرضا ثقه الاسلامی در نشست اخلاق پژوهش اینترنتی ارائه خود را با تعریف مفاهیم بنیادین آغاز کرد و پژوهش اینترنتی یا پژوهش در فضای مجازی را عبارت دانست از پژوهش ها و فرآیندهای پژوهشی که در آن از اینترنت و فضای مجازی به عنوان ابزار یا محیط پژوهش برای گردآوری داده ها، مجموعه داده ها، پایگاه داده ها یا دیگر منابع آنلاین به منظور انجام فعالیتهای پژوهشی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی اخلاقِ پژوهشِ اینترنتی

بررسی اخلاقِ پژوهشِ اینترنتی