مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 10:002020-09-19پزشكي

ویروس هایی که ترکیب آنها به بروز سکته منجر می شود


پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافتند ترکیب دو ویروس که پشه ها ناقل آنها هستند، می تواند به بروز سکته منجر شود.

- پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافتند ترکیب دو ویروس که پشه ها ناقل آنها هستند، می تواند به بروز سکته منجر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهش جدیدی که در دانشگاه لیورپول (University of Liverpool) انگلستان انجام شده است، نشان می دهد ترکیب دو ویروس که از پشه انتقال می یابند، می تواند به بروز سکته منجر شود.

پژوهشگران در این پروژه، به بررسی ارتباط میان بیماری های عصبی و عفونت ناشی از ویروس های زیکا (Zika) و چیکونگونیا (Chikungunya) پرداختند.

این ویروس ها که بیشتر در مناطق گرمسیری وجود دارند، به شیوع گسترده بثورات پوستی و تب در مناطقی مانند برزیل و هند منجر می شوند.

پژوهشگران می دانستند که زیکا می تواند به آسیب مغزی در نوزادان بیانجامد اما این پژوهش جدید نشان می دهد که زیکا می تواند به بیماری سیستم عصبی در بزرگسالان نیز منجر شود.

این پژوهش که 201 بزرگسال را طی شیوع ویروس زیکا در سال 2015 و شیوع ویروس چیکونگونیا در سال 2016 مورد بررسی قرار داده، یکی از بزرگترین پژوهش ها در نوع خود است که ویژگی های عصبی ابتلا به این ویروس ها را در یک زمان مورد بررسی قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس هایی که ترکیب آنها به بروز سکته منجر می شود

ویروس هایی که ترکیب آنها به بروز سکته منجر می شود