مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-19دانش

تبدیل کوله پشتی به دستگاه اسکن مغز!


پژوهشگران آمریکایی با همکاری زهرا آقاجان ، دانشمند ایرانی، یک کوله پشتی ارائه داده اند که می تواند به بررسی فعالیت های مغز بپردازد.

- پژوهشگران آمریکایی با همکاری "زهرا آقاجان"، دانشمند ایرانی، یک کوله پشتی ارائه داده اند که می تواند به بررسی فعالیت های مغز بپردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مجله ساینس، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) با همکاری زهرا آقاجان (Zahra Aghajan)، دانشمند ایرانی این دانشگاه، نوعی کوله پشتی ابداع کرده اند که می تواند فعالیت مغز کاربر را هنگامی که او کارهای روزمره زندگی خود را انجام می دهد، ردیابی کند.

شاید این فناوری پیشرفته بتواند به درک نحوه عملکرد مغز و همچنین بررسی بیماری هایی مانند پارکینسون و اختلال استرس پس از سانحه کمک کند.

تیموتی اسپلمن (Timothy Spellman)، از پژوهشگران دانشکده پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine) آمریکا در مورد این کوله پشتی گفت: این فناوری، آنچه را که با تجهیزات قابل حمل مربوط به علوم اعصاب ممکن می شود، به نمایش می گذارد.

شاید این کوله پشتی و مجموعه ابزارهای مربوط به آن بتوانند چشم انداز پژوهش در مورد علوم اعصاب را گسترش دهند و به بررسی مغز در زمانی که بدن در حرکت است، کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل کوله پشتی به دستگاه اسکن مغز!

تبدیل کوله پشتی به دستگاه اسکن مغز!