مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 08:402020-09-19سياسي

آموزش دانشگاهی فهرست نویسی نسخ خطی موجب پیشرفت این حوزه شده است


کارشناس فهرست نویس نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی معتقد است آموزش فهرست نویسی به صورت علمی و دانشگاهی موجب شده، رویکرد تازه ای در جهت پیشرفت حوزه تخصصی فهرست نویسی نسخ خطی ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمزه مرادی بهرام از فهرست نویسان نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این مطلب و با اشاره به جایگاه فهرست نویسی نسخ خطی گفت: رشد و جایگاه علمی این حوزه تخصصی در یک دهه اخیر چشمگیر بوده است و علاوه بر رشد علمی در عرصه توسعه توانمندی فردی و کسب مهارت در این عرصه نیز به دستاوردهای خوبی دست یافته ایم.

وی ادامه داد: از نظر علمی فهرست نویسان نسخ خطی علاوه بر شناخت زبان عربی باید به حداقل های علوم در رشته های مختلف آگاهی داشته باشند.

به عنوان مثال فقه را از اصول فقه، فلسفه را از منطق، جفر را از رمل و یا تفاوت علوم دیگر را تشخیص دهد تا بتواند بر اساس این شناخت و اشراف موضوعات را برای هر یک از نسخ خطی، فهرست نویسی کند.

مرادی بهرام که برای تدوین فهرست نسخ خطی جلد 67 نامزد سی و هفتمین جایزه کتاب سال بوده است در ادامه صحبت های خود با اشاره به نقش کتابخانه ملی ایران در توسعه و ارتقای جایگاه فهرست نویسان نسخ خطی گفت: کتابخانه ملی ایران به عنوان سرآمد فرهنگ این کشور و مادر تمام کتابخانه های ایران و مرتبط با کتابخانه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش دانشگاهی فهرست نویسی نسخ خطی موجب پیشرفت این حوزه شده است

آموزش دانشگاهی فهرست نویسی نسخ خطی موجب پیشرفت این حوزه شده است