مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 08:402020-09-19پزشكي

ابتلای 6 بیمار نادر به کرونا


مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر از ابتلای 6 نفر از بیماران نادر به کرونا خبر داد.

«حمید رضا ادراکی» مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد مشکلات تامین داروی بیماران نادر گفت: مسئله‌ی تامین دارو قبل از پاندمی ویروس کرونا وجود داشته و متاسفانه تحریم‌ها نیز بیش از گذشته فشار وارد می‌کند، داروی بیماران نادر عمدتا از خارج از کشور تامین می‌شود و به شدت وابسته به مسائل تحریم و مشکل میزان ارز تخصیصی است.

ادراکی افزود: الان در این شرایط حساسیت سازمان غذا و دارو برای تامین داروهای بیماران نادر باید بیش از گذشته باشد، خواهش من از شرکت‌های دارویی که تحت پوشش سازمان غذا و دارو موظف به تامین و توزیع این داروهای خارجی هستند این است که در شرایط پاندمی کووید 19 این مسئله را جدی‌تر بگیرند تا دارو به موقع به دست بیماران برسد.

وی ادامه داد: بعد از آن مسئله‌ی بیمه است که به هرحال گرفتاری ما با بیمه همیشه بوده است، اما همین که ما بتوانیم خیلی از این بیماری‌ها را تحت پوشش کامل ببریم خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

تحریم‌ها اثر مستقیم بر سلامت بیماران دارد ادراکی با اشاره به نقش تحریم‌ها در تامین دارو گفت: از سازمان‌های بین‌المللی خواهش می‌کنیم، تحریم‌ها را به خصوص در زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 6 بیمار نادر به کرونا

ابتلای 6 بیمار نادر به کرونا