مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 06:452020-09-19بين الملل

هالک بانک خواستار مختومه شدن پرونده دور زدن تحریم های ایران شد


هالک بانک ترکیه خواست تا کیفرخواست آمریکا مبنی بر دور زدن تحریم های ایران توسط این بانک دولتی ترکیه ای را مختومه اعلام کند و در عین حال در تلاش است تا صلاحیت قاضی برای بی طرف نبودن را مورد سوال قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز ، هالک بانک ترکیه روز جمعه از یک قاضی خواست تا کیفرخواست آمریکا مبنی بر دور زدن تحریم های ایران توسط این بانک دولتی ترکیه ای را مختومه اعلام کند و در عین حال در تلاش است تا صلاحیت قاضی برای بی طرف نبودن را مورد سوال قرار دهد.

یک وکیل هالک بانک در جلسه دادرسی دادگاه فدرال منهتن گفت موقعیت این بانک به عنوان یک نهاد ترکیه ای، آن را از تعقیب قضایی مصون می دارد زیرا مصونیت حکومتی دارد.

وزارت دادگستری آمریکا، اکتبر گذشته هالک بانک را متهم کرد که با استفاده از خدمات مالی و شرکت های صوری در ایران، ترکیه و امارات، تحریم ها را دور زده و درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز را برای خرید طلا هزینه کرده است و معاملات ساختگی غذا و دارو را تسهیل کرده است.

هالک بانک اتهامات پولشویی شامل انتقال بیش از 20 میلیارد دلار از منابع مالی محدود شده ایران را رد کرده است.

سیمون لاتکوویچ، یکی از وکلای هالک بانک به ریچارد برمن، قاضی منطقه ای آمریکا گفت: ما در مورد مبادلات نفت و گاز ایران صحبت می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هالک بانک خواستار مختومه شدن پرونده دور زدن تحریم های ایران شد

هالک بانک خواستار مختومه شدن پرونده دور زدن تحریم های ایران شد