مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 06:102020-09-19اقتصادي

اوضاع کشمشی تولیدکنندگان کشمش در خراسان شمالی


کشاورزی یکی از مهمترین مزیت های اقتصادی خراسان شمالی است که در این میان تولید انگور و کشمش سهم ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

- دو شهرستان فاروج و شیروان از جمله استان هایی هستند که جایگاه ویژه ای را به لحاظ تولید انگور کشمشی و تولید کشمش به خود اختصاص داده اند بطوریکه اگر در این موقع از سال به روستاهای این دو شهرستان سری زده شود کارگرها در حال جمع آوری انگور و انتقال آن به مکان هایی است که برای پهن کردن جهت تولید انگور در نظر گرفته شده است.

چاره ای جزء تبدیل انگورهای کشمشی به کشمش نداریم مکتب دار یکی از تولیدکنندگان کشمش در خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه 4.

5 هکتار تاکستان انگور کشمشی دارد، گفت: سالانه در شرایط خوب تولید، 30 تن کشمش در این تاکستان تولید می شود.

وی افزود: انگورها بعد از جمع آوری و داخل تیزآب قرار داده می شود و سپس در بر روی کیسه هایی که بر روی زمین پهن شده، گذاشته می شوند تا به وسیله نورآفتاب خشک و تبدیل به کشمش شوند.

مکتب دار با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان کشمش در استان اظهارکرد: وضع این تولیدکنندگان خوب نیست چراکه وضع کشمش تولید شده مناسب نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان هزینه های تولید کشمش با قیمت این محصول به هیچ عنوان همخوانی ندارد، هزینه خرید سم، کود و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوضاع کشمشی تولیدکنندگان کشمش در خراسان شمالی

اوضاع کشمشی تولیدکنندگان کشمش در خراسان شمالی