مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 05:302020-09-19اقتصادي

افزایش 12 درصدی مقدار انتقال گاز شیرین/برونسپاری 45 درصد شرکت انتقال گاز


مدیرعامل شرکت انتقال گاز از افزایش 12 درصدی مقدار انتقال گاز شیرین در پنج ماه نخست امسال نسبت به سال 98 خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت روزانه انتقال گاز ایران به 870 میلیون مترمکعب رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مهدی جمشیدی دانا گفت: هم اکنون در کشور 37 هزار و 400 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی وجود دارد و از نظر رده بندی جهانی در این بخش جایگاه چهارم را در اختیار داریم که در خاورمیانه هم بی نظیر است.

وی با بیان اینکه طول خطوط انتقال فشار قوی گاز در کشور 3 برابر قطر کره زمین است و این گستردگی در اقلیم های مختلف کشور منحصربه فرد است، افزود: در مجموع این خطوط 86 ایستگاه تقویت فشار نیز وجود دارد و هر کدام حدود سه، چهار یا پنج توربوکمپرسور دارند که مجموع آن ها به 316 توربوکمپرسور می رسد و گاهی در فصل زمستان همه آن ها باید عملیاتی شوند، حتی در بعضی از موارد برای انتقال حداکثر گاز در کل کشور باید از یدک های توربین هم استفاده شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز تصریح کرد: این 316 توربین در مجموعه شرکت انتقال گاز معادل 75 درصد ناوگان هواپیمایی کشور است و نشان از اهمیت فعالیت این شرکت دارد، از سویی برای حفاظت از خطوط نیز 61 مرکز بهره برداری داریم، محوطه هایی که تجهیزات سنگین راه سازی در آن ها قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 12 درصدی مقدار انتقال گاز شیرین/برونسپاری 45 درصد شرکت انتقال گاز

افزایش 12 درصدی مقدار انتقال گاز شیرین/برونسپاری 45 درصد شرکت انتقال گاز