مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 05:052020-09-19اقتصادي

سرگردانی دومین تولید کننده سیب زمینی ایران


حال و روز کشاورزان اردبیلی که با هزار امید بذرهای سیب زمینی را در دل خاک پاشیدند ، این روزها زیاد خوب نیست؛ هر طور حساب می کنند محصول امسالشان نه تنها سودی نداشته بلکه تا به امروز زیان ده هم بوده است.

- در اقتصادی که قیمت ها میل به افزایش دارند و هر چند مدت بر قیمت کالاها افزوده می شود، سیب زمینی به مانند دیگر اجناس، خوش شانس نبوده است؛ پای صحبت تولیدکننده هایش بنشینی، از وضعیت بوجود آمده شاکی اند و گله مند.

نه راهی دارند و نه چاره ای و بقول خودشان باید با شرایط فعلی بسوزند و بسازند.

امسال قیمت پایین این محصول، باعث بوجود آمدن شرایط سختی برای کشاورزان، تجار و صادر کنندگان سیب زمینی شده است این در حالی است که کشاورزی در تعریف توسعه استان اردبیل، محور توسعه است و در این بین، سیب زمینی، جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشاورزی استان اردبیل دارد و با برداشت سالانه حدود 750 هزار تن، دومین تولید کننده سیب زمینی در ایران شناخته می شود.

وجود حدود یک میلیون تن مازاد سیب زمینی در کشور فتح زاده کشاورز سیب زمینی کار در گفت وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار سیب زمینی می گوید : با توجه به قیمت بالای سیب زمینی در سال گذشته، امسال با کشت بیشتر این محصول توسط کشاورزان، قیمت ها از تعادل خارج شده است و با توجه به این موضوع پیش بینی می شود امسال در کل کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگردانی دومین تولید کننده سیب زمینی ایران

سرگردانی دومین تولید کننده سیب زمینی ایران